loading...
تولید کننده انواع سورتر پسته و سورتر دانه های کشاورزی
مهسا قنبری بازدید : 43 شنبه 18 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

جداسازی، مرتب کردن و یا سورتینگ دانه ها و محصولات زراعی از جمله مراحل تولید محصول است. در این مرحله محصولات آماده ارسال به مناطق مختلف می‌شوند. فرایندی که در آن از انواع ماشین سورتینگ استفاده می‌شود. برخی دستگاه‌ها مجهز به انواع مکانیسم نوری مانند دوربین هستند که ویژگی‌های ظاهری را مو به مو رصد می‌کنند. به این ترتیب، شکل، رنگ، اندازه و سایر ویژگی‌های محصولات را بصورت دقیق بررسی کرده و از یکدیگر جدا می‌سازند. پس از اتمام این مرحله، محصولات آماده بسته بندی و توزیع به مناطق مورد نظر می‌شوند.

استفاده از ماشین های مخصوص سورتینگ

مرتب سازی به فرایند شناسایی مواد برروی یک سیستم که وظیفه انتقال محصولات را با اهداف خاص و برای مقاصد خاص دارد، گفته می‌شود. درحالیکه جداسازی یا سورتینگ دستی به کارگرانی متکی است که با شناسایی محصولات، آنها را دسته بندی کرده و ضایعات را حذف می‌کنند. در این روش در عین اینکه نیروی کار، هزینه و زمان زیادی می‌برد، احتمال خطا، دخالت سلیقه شخصی و دشواری بخصوص در محصولات ریز دانه نظیر حبوبات و آجیل نیز وجود دارد و محصولات را با کیفیت متفاوتی دسته بندی می‌کند. بنابراین، استفاده از دستگاه‌های مختلف رواج یافت که در آن علاوه بر دقت بالا امکان سورت محصولات با حجم انبوه نیز فراهم می‌شود.

ماشین سورتینگ

تنوع محصولات کشاورزی نه تنها در ابعاد، بلکه در نحوه نگهداری، مدت زمان لازم برای انتقال و همچنین نحوه استفاده متفاوت است. بنابراین دستگاه‌های مختلفی برای انجام عملیات سورتینگ طراحی و تولید شده‌اند که هرکدام کارایی خاص خود را دارند. ازجمله مزایای استفاده از روش مکانیزه در عملیات سورتینگ و جداسازی را می‌توان اینگونه ذکر نمود:

  • بررسی در چند مرحله در زمانی کوتاه
  • کاهش هزینه نیروی کار
  • صرف زمان کمتر
  • امکان پیاده سازی استراتژی بهینه سازی
  • بسته بندی کارآمد
  • افزایش دقت
  • پردازش سریع سفارشات
  • افزایش حجم سفارشات بدون اضافه شدن نیروی کار
  • احتمال آسیب کمتر در حین سورتینگ و غربال سازی

طبقه بندی محصولات زراعی براساس نور در هر عمل پردازش ضروری است. ماشین سورتینگ دانه‌ها پس از بررسی به وسیله پرتوهای نوری می‌تواند مواد غذایی را از سایر ضایعات نظیر پلاستیک مجزا ساخته و یکی از مهمترین الزامات ایمنی مواد غذایی را محقق سازد. به این ترتیب می‌توان به محصولی خالص‌تر و با کیفیت بیشتری دست یافت. ماشین سورتر نوری از فناوری‌های متنوعی نظیر دوربین، چراغ و نرم‌افزار برنامه‌ریزی ماشین تشکیل شده است. این دستگاه نقایص ظاهری محصول را با توجه به رنگ، شکل و بافت آن‌ها مشخص می‌سازد.

سورتینگ براساس رنگ اغلب برای مواد غذایی مانند قهوه، آجیل و محصولات روغنی استفاده می‌شود. هدف تفکیک دانه‌هایی است که با تغییر رنگ سم‌هایی نظیر آرگوت را بوجود آورده‌اند یا بیش از حد رسیده‌اند. با استفاده از این نوع دستگاه استانداردهای ایمنی مواد غذایی به همراه سیستم مرتب سازی به صورت همگام عمل می‌کنند. یک ماشین سورتر هوشمند به طور خودکار ناخالصی‌ها را از مخلوط آجیل برداشته و با پردازش عمیق از محصول اصلی خارج می‌کنند. این عمل به کشاورزان و شرکت‌های تولید کننده کمک می‌کند که به سرعت میوه‌ها یا آجیل‌های خوب را از سایر محصول با کیفیت پایین‌تر جدا کنند، علاوه بر صرفه‌جویی در زمان هزینه پردازش کمتر بوده و راندمان بالاتری نیز خواهد داشت.

ماشین سورتینگ صفحه لرزشی (VIBRATING SCREEN SEPARATOR)

این دستگاه مجهز به صفحه نمایش لرزشی است که از آن برای درجه بندی و جداسازی مواد در ابعاد بالا استفاده می‌شود. این ماشین سورتینگ به دلیل دوام و اطمینان از صحت فرایند جداسازی از محبوبیت زیادی برخوردار است. صفحه مستطیل شکل استفاده شده در این ماشین سورتینگ با سطح لرزش متفاوت باعث جدا شدن دانه‌ها با ویژگی‌های متفاوت می‌شود. همچنین تعبیه صفحات متعدد می‌تواند فرایند جداسازی را طی چند مرحله و براساس ویژگی‌های متفاوت انجام دهد.

ازجمله مزایای استفاده از این دستگاه می‌توان به سهولت کار با دستگاه، امکان تنظیم شیب صفحه و شدت لرزش اشاره کرد. امکان تعویض و یا تمیز کردن صفحات به آسانی ممکن است. این دستگاه با فناوری ساده و در عین حال کارایی زیاد استهلاک کمی دارد بنابراین برای نگهداری و یا تعمیر این دستگاه‌ها نیازی به صرف هزینه گزاف نیست.

ماشین سورتینگ لرزش دورانی (VIBRATORY SEPARATOR)

دستگاه سورتینگ لرزشی صنعتی بصورت دورانی، دانه‌های گیاهی را غربال می‌کند. راندمان این دستگاه بسیار بالا است و طراحی ماشین به گونه‌ای است که محصولات با کیفیت مشابه را به خوبی دسته بندی می‌کند. این جدا کننده صنعتی دارای صفحه دایره شکل است که در آن دانه ها با ظرفیت بالا درجه بندی می‌شوند. این دستگاه در صنایع متعدد ازجمله مواد غذایی، متالورژی، مواد شیمیایی و دارویی کاربرد دارد.

این ماشین سورتینگ حاوی مکانیسم تعلیق لاستیک جامد است که لرزش بیشتری را منجر شده و به این ترتیب توان عملیاتی بالاتری را بخصوص در دانه‌های با وزن متفاوت خواهد داشت. تعبیه 4 مونتاژ لاستیکی باعث ایحاد لرزش پایدارتری در الک می‌شود که لرزش را در سیستم کاملاً ایزوله می‌کند. برخلاف فنرهای فلزی در سورترهای گرد معمولی، سیستم تعلیق لاستیک باعث انتقال نیروی مستقیم بیشتر به صفحه شده و ظرفیت غربالگری را بالاتر می‌برد.

ماشین سورتر دورانی

یکی از ویژگی‌های مهم ماشین سورتینگ لرزشی دورانی، سهولت تحرک آن است که به اپراتورها امکان می‌دهد که بدون نیاز به تجهیزات اضافی، مانند لیفتراک برای حرکت اسکرینر، حرکت سیگنال ارتعاشی دایره‌ای را به راحتی در تمامی دانه‌ها و در فرایندهای مختلف منتقل کند. همچنین چهار چرخ کاستور که در آن جداکننده صفحه نمایش گرد نصب شده است، این دستگاه غربال دایره‌ای را متنوع و کاربردی می‌کند.

دستگاه سورتینگ صنعتی

این دستگاه با کارایی بالا و یک حرکت لرزش غباری برای انواع دانه‌ها در ابعاد و وزن‌های متفاوت مناسب است. این دستگاه با طراحی منحصر به فرد برای سورت کردن محصولات صنعتی و در وسعت انبوه مناسب است. این دستگاه اغلب برای دانه‌های خشک استفاده می‌شود؛ از جمله می‌توان به سورتر برنج، سورتر پسته، سورتر حبوبات، سورتر سبزیجات و غیره اشاره کرد.

تعبیه دو درب در اطراف دستگاه باعث می‌شود که کار با آن ساده‌تر و سریعتر باشد و همچنین بهره‌وری گیاهان را افزایش می‌دهد و باعث کاهش زمان خرابی و فساد دانه‌ها می‌شود. این دستگاه همچنین با داشتن حرکت کنترلی کنار هم و یک توزیع کننده، قادر به جدایی بسیار بهتری است که کیفیت محصول شما را بهبود می‌بخشد و باعث افزایش اعتماد مشتری می‌گردد. استفاده از فناوری ژراسیون (GyraSift ) کمک می‌کند تا مواد با اشکال مختلف با زوایای متفاوت از هم جدا شوند. ایجاد فرکانس‌های بالاتر و افزودن چرخش بیشتر در هر دقیقه باعث توانایی بیشتر این دستگاه نسبت به سایر ماشین‌های سورتینگ می‌شود.

حرکت جانبی به یک طرف همراه با حرکت تند و تیز صافی باعث می‌شود که مواد با اشکال مختلف، بخصوص دانه‌های خشک با حداکثر کیفیت سورت شوند.

دانه‌های گیاهی براساس ویژگی‌های آن‌ها می‌توانند سورت شوند، صافی و زبری سطح، کوچک و بزرگی، الگو و اشکال ظاهری، رنگ، سختی و نرمی محصول عواملی هستند که می‌توانند معیار سنجش و ارزیابی محصولات گیاهی باشند. دستگاه‌های سورتر تولید شده از فلزات مستحکمی است که با فن آوری ارتقا یافته با تقویت کارایی فرایند غربالگری و افزایش ظرفیت سعی در افزایش کیفیت محصولات کشاورزی و افزایش سودآوری می‌کند. وجود مانیتورهای رصد جزء به جزء باعث شده است که طبقه‌بندی، جداسازی و حتی غبار روبی محصولات به خوبی انجام شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 36
  • بازدید سال : 247
  • بازدید کلی : 2,576